VZGOJA: Fizično kaznovanje otrok prepovedano z zakonom

ali… kako bodo otroci vzgajali starše. :S

Sicer s to temo res nisem najbolj hitra (zakon je bil sprejet že julija), pa vseeno, se mi zdi, da je o tem še vedno precej govora in tudi sama večkrat naletim na kakšne pogovore o fizičnem kaznovanju in kako bo zdaj socialna trkala na vsa vrata. Kaj pa sama mislim o tem zakonu in kaj nam bo prinesel?

83ff24c990866dbe5297413fa980f88f4b72b729

Ne samo, da zakon prepoveduje fizično kaznovanje, prepoveduje tudi grožnjo s kaznovanjem in tako imenovano ‘prisilno delo’ (bog ne daj, da bi otroci morali kaj prispevat k družini, družbi, okolju in se tako naučiti odgovornosti). Zakon ima ogromno, ampak res ogromno pomanjkljivosti in čeprav na videz deluje, kot da bo pripomogel k varovanju otrok in njihovih pravic, v resnici za tiste otroke, ki bi najbolj potrebovali zaščito, ne bo spremenil ničesar na bolje. Zakaj?

Družine v katerih se izvaja nasilje nad otroci, so in vedno bodo obstajale, na žalost. Otroci iz teh družin ne bodo zaradi nekega novega zakona nič bolj odprti in nič hitreje poiskali pomoč. Tudi sosedje, ki vsak dan poslušajo dretje, ropotanje in druge zvoke, ne bodo po nič kaj hitrejšem postopku urgirali. Ta zakon ne bo obvaroval otrok iz hudo nasilnih družin, otrok iz družin in okolij, kjer se dogaja huda zloraba, ne… te otroci bodo še vedno za štirimi stenami v tišini trpeli. Bo pa ta zakon zelo prav prišel kakšnim sosedom, ki ste jim zadnjič ob 11ih zvečer šli malo na živce, ker so otroci še vedno bili pokonci in ropotali, ali pa mogoče tisti sosedi, kateri je vaš mož po nesreči pokosil vrtnice ali pa mamici iz šole, ki svojim ljubkim otrokom pusti, da ji skačejo po glavi in ji vaša vzgoja ni všeč, (ker saj veste, vi ste pa res čudni, če želite, da vaši otroci odrastejo v odgovorne in kulturne ljudi). Super bo prišel tudi v bitkah za skrbništvo, kjer se bosta lahko zakonca obmetavala z obtožbami, da eden ali drug fizično kaznuje otroke in tako krši zakon. Skratka… super bo prišel mariskomu.

Iz ‘Evrope’ (beri: od vodilnih na najvišjih stolčkih) je prišla miselnost, da če želimo doseči ničlo toleranco za nasilje med ljudmi, da si nikakor ne moremo privoščiti fizičnega kaznovanja otrok. Ok… dobro razmišljanje, recimo… bi pa zelo rada videla kakšne dokaze, raziskave, ki kažejo kako so otroci kasneje v življenju dovzetni za nasilje, če so bili v otroštvu kdaj pa kdaj fizično kaznovani. Ker sama bi si upala trditi, da ravno tisti otroci, ki v otroštvu niso prejeli dovolj ali celo nič vodstva in vzgoje, odrastejo v podivjane najstnike in se kasneje razvijejo v neuravnovešene odrasle ljudi. Dejstvo je, da fizično kaznovanje otrok ni zloraba, če nam je vsem jasno, kaj naj bi kaznovanje predstavljalo. Ena čez rit, je ena čez rit. Tako so nas od nekdaj vzgajali. ‘Vzgojna’ ni bila klofutanje, lasanje, tepež, brcanje in kaj še vse, vzgojna je bila ena čez rit. Če samo pogledamo v živalsko kraljestvo, bomo takoj videli, da vsi sesalci na nek način svoje mlade vzgajajo tudi s telesnim dotikom – ko pasji mladiček nagaja svojim sorojencem, ko pretirano skače po mami, ga ta hitro opomni kaj je in kaj ni sprejemljivo. Ampak človek pa seveda res ni žival in se tako ali tako mora popolnoma distancirati od vse logike, ki prihaja iz narave, kaj ne? :S

Brala sem že ogromno komentarjev na temo, češ da kaznovanje hitro preide v zlorabo. Ni res! Prava zloraba, pa naj bo to fizična, psihična ali spolna, se pojavi že zelo zgodaj in ne z eno vzgojno čez rit. Zakaj sem sama od svojih staršev lahko večkrat dobila kakšno čez rit, pa se to nikdar ni razvilo v nič hujšega? Ko starš svojega otroka na neprimerno vedenje opozori oz. ga kaznuje, otrok in starš točno vesta za kaj se gre. Gre za individualno situacijo, ne gre za nek vzorec, ne gre za nekaj, kar se potem stopnjuje v nasilje brez pomena. Moj otrok bo dobil neskončno ljubezni, podpore, skušala bom zadovoljiti vse njegove potrebe, a včasih bo dobil tudi vzgojno. In vsi te ‘novodobni’ starši, ki nas učijo, da se z otrokom da o vsem na lep način pogovorit, naj mi prosim pokažejo kako se pogovoriš z leto dni starim otrokom, ki pač misli, da je butanje po televiziji zabavno. Naj mi pokažejo kako se pogovoriš z dvoletnikom, ki doživi en svoj napad, se vrže na tla, brca in kriči. Ja, to so te mamice in očetje, katerih otroke lahko slišimo po celi trgovini. Te starši obsojajo fizično kaznovanje, brez problemov pa sprejmejo tepež svojih otrok in grdo, neprimerno obnašanje njihovih otrok do drugih. Tega ne morem razumeti. Ne rečem, da je treba otroka vsakič čez rit, nikakor. Ne trdim, da se z otrokom ne da pogovorit, sploh ne. Pridejo pa trenutki, ko je vzgojna čez rit najbolj pomembna stvar za otroka, tisto kar mu bo dalo vedeti, da je prestopil mejo in da je njegovo početje nesprejemljivo.

Poleg tega, da imajo otroci danes polno rit vsega, da ne znajo pravzaprav nič kaj dosti ceniti vseh dobrin, ki jim jih starši omogočijo, da so alergični na laktozo, gluten in seveda jajca, da jim malo poteče iz noska, pa jih je treba na vrat na nos it iskat v vrtec, jih bomo spremenili še v socialne invalide, ki ne bodo vedeli, da na tem krutem svetu, ne dobimo vedno vsega kar si želimo in da bomo kdaj pa kdaj v življenju tudi trpeli.

Sama se smatram za strogo mamo, a hkrati za zelo pošteno in ljubečo. Svojemu otroku bom dala vse, kar bo potreboval in včasih bo potreboval tudi eno čez rit, da se bo izoblikoval v osebo, v moškega, na katerega bom lahko bila zares ponosna. 😉

 

PREBERITE ŠE MOJE RAZMIŠLJANJE

O PERMISIVNI VZGOJI, KOT MODNI MUHI 21. STOLETJA.

8 thoughts on “VZGOJA: Fizično kaznovanje otrok prepovedano z zakonom

Add yours

  1. No saj literatura ni bila zato, da bi ti spremenila mnenje, ker vem, da je to v večini primerov skoraj nemogoče..Ampak bolj zato, ker si povpraševala po njej 🙂

    Pri nas je tako ali tako posploševanje velik problem, zato pa smo kjer smo…

    Je pa prav, da se odpirajo poti za konstruktivne debate in v tem primeru se lahko samo strinjava v tem, da se ne strinjava 😀

    Všeč mi je

  2. Hvala za tole!

    Točno to sem želela povedat… tudi sama sem čez rit redko dobila in takrat, ko sem si res zaslužila. Noben ne govori, da je treba otroke tepst, da bodo pridni, je pa včasih ena čez rit potrebna in ne, s tem ne bo otrok nič zaznamovan, nič prizadet, mogoče le malo bolje vzgojen. Mariskaj se da brez fizičnega kaznovanja, seveda… ampak danes se otrokom nič ne sme, častiti jih treba, klanjat se jim in jim ugodit za vsako stvar, ker drugače se bodo vrgli po tleh in jokali… in kdo bo poslušal ta jok. :S Te otroci bodo ubogi, ko bodo enkrat v življenju česa prikrajšani ali ko več staršev ne bodo imeli, da jim riti zanašajo.

    Všeč mi je

  3. Hvala za literaturo, bom pregledala, ne bo pa to spremenilo mojega mnenja. Ne gre se sploh za to, da sama spodbujam fizično kaznovanje, da se mi zdi nujno potrebno, da se brez tega nikakor ne da, sploh ne. Želela sem samo predstaviti, da se meni zdi vzgojna čez rit, normalen način vzgoje in ne fizična zloraba. Gre se za to, da se zdaj dela nešteto raziskav, otroke se ovija v vato, nič se jim ne sme rečt, dotaknit se jih ne sme, skratka… vsemogočni so. In te otroci odraščajo v najstnike in odrasle ljudi, ki nimajo nobenih mej, nobenega spoštovanja. Seveda, da to ne velja za vse. Ampak če smo pošteni… tudi s prepovedjo fizičnega kaznovanja se posplošuje vse starše, ki bi na ta način vzgajali, kot ljudi, ki fizično zlorabljajo otroke. S tem, da se je takšno kaznovanje prepovedalo, pomeni, da se smatra, da je vsakršno fizično kaznovanje (se pravi ena čez rit, če smo če na tem), zloraba in neprimerna vzgoja. S tem se ne bom nikoli strinjala. Kot sem napisala, obstaja ogromna razlika med eno čez rit in tepežem, klofutanjem in še čem. In če ti verjameš, da se da otroka super vzgojit brez fizičnega kaznovanja, ti jaz verjamem, zakaj pa potem ti ne bi verjela meni, ko pravim, da se tudi z fizičnim kaznovanjem, da vzgojiti otroka, na katerega bi bil vsak starš ponosen.

    Kar se tiče pa alergij… to ni imelo nobene povezave z vzgojo, želela sem samo prikazat kakšno je danes stanje – otroci so alergični in občutljivi na vse, če pa na kaj niso, jih pa starši naredijo, da so. Če bi delala v pediatričnem okolju, bi bila lahko tudi sama priča temu.

    Plus… kolikor vem, sva midve podobne starosti in ne glede na to kakšno vzgojo praviš, da si imela ti, so nedvomno bili popolnoma drugačni časi, kot so danes. Jaz pa sem se želela dotakniti trenutne situacije, vzgoje v 21. stoletju in ne v 90ih.

    Všeč mi je

  4. Ko si napisala, da te zanimajo raziskave, lahko pogledaš malo pri Svetu Evrope se dosti najde, potem Filipčič Katja, Kazdin in Benjet, zbornik Youth without corporal punishment for our children od Kornhauser Pavleta, ki je leta 2004 naredil tudi prvo večjo raziskavo na tem področju v SLO…
    Če se malo poglobiš v zadevo je dosti literature, raziskav, dokazov, kakorkoli želiš, ki nakazujejo na korelacijo med fizičnem kaznovanjem v otroštvu/mladosti in nagnjenostjo k fizičnemu nasilju in uporabi fizičnega kaznovanja v odrasli dobi, in podobnih zadev.

    ''Ker sama bi si upala trditi, da ravno tisti otroci, ki v otroštvu niso prejeli dovolj ali celo nič vodstva in vzgoje, odrastejo v podivjane najstnike in se kasneje razvijejo v neuravnovešene odrasle ljudi''
    Torej je po tvoje dovolj vodstva in vzgoje enako kot dovolj ''ene čez rit'' ali kako?
    Obstajamo namreč tudi posamezniki, ki smo bili vzgojeni brez ene čez rit in nismo zrasli v podivjane najstnike ali neuravnovešene odrasle ljudi. Tudi starše znamo ceniti in smo hvaležni za vsako stvar, ki so nam jo nudili ter lahko le upamo, da jim bomo lahko vse to na nek način povrnili. Pa tudi moja alergija na laktozo žal ni prišla zaradi pomanjkanja ''vzgojnega'' fizičnega kaznovanja ampak zaradi drugih zdravstvenih težav.

    Vsak ima pravico do izražanja svojega mnenja, spoštujem tudi tvoje mnenje in to, da si se odločila le-tega izraziti na tako javen način, vendar tudi menim, da bi se lahko v prihodnje malo izognili posploševanju.

    Všeč mi je

  5. Kako se strinjam s tem! Sama sem bila v življenju “tepena” dvakrat, enkrat pa sem bila stuširana. In sem nemogoče razvajena, sem pa vzgojena, vljudna in prijazna. V življenju sem(kot otrok) imela en napad ipike. To je to. Danes ko gledam otroke, me mine. Če se najde na 15 en lepo vzgojen, je to že ful dosežek. In ko vidim mamice in atije, ki svojim vse porinejo v rit, potem pa najprej kokice, poje dve, zdaj bi čokolado, enkrat vgrizne, kekse, ga samo poliže, ja pa sej ni problema. Potem pa se še čudijo, zakaj nič ne uboga. Ah ja. Ne zagovarjam tepeža(pač izhajam iz svoje vzgoje), kazen pa mora bit. Vsak starš za svojega otroka ve, kaj mu je največja kazen, a to, da more sedet na miru, da ne gleda risank, ne sme ven ali pa ena čez rit. In to, da se VSI vtikujejo v vzgojo, je najbolj grozljiva stvar od vseh (resno, kolegico je neznanec nahrulil, kakšna mama, da je, ko je voziček potiskala po čimbolj kamnitem, da je ja rukalo – dete pa uživalo). Mene je strah biti mama, pa ne zaradi česar koli drugega, ampak ker vem, da se bom bolj kregala z okolico in se bo okolica ubadala z mano kot karkoli drugega – sem teta 3 malim lumpkom, ki me ubogajo – tamala(3leta) sama reče, da je teta stroga, ko je poredna. Ampak pri meni je ne, ne. 😉
    Uh, sem se razpisala =P To so teme, ob katerih kar pike dobim, in si ne morem pomagat…
    Xoxo, A.

    Všeč mi je

  6. No, saj to… nihče ne govori, da je treba otroke tepst, vzgojna čez rit ni pa še nobenemu otroku škodila. Danes smo vsi čisto preveč pametni, vsak ima že najmanj doktorat iz vzgoje in namesto, da bi se vrnili nazaj v malo bolj preproste čase in svojim otrokom skušali privzgojiti spoštovanje, kulturo, vrednote, se samo pogajamo z njimi in ugotavljamo kaj in kako naj si še kaj novega izmislimo, da bomo bili boljši starši.

    Vsak, ki mi reče, da je današnja vzgoja boljša, mu lahko rečem samo naj si malo pogleda otroke pred svojo hišo, pred blokom, v svoji soseki, naj jih malo opazuje in posluša in naj se potem odloči, če še vedno enako misli…

    Všeč mi je

  7. Maja, moram reči, da se popolnoma strinjam s tabo in podobne misli so mi hodile po glavi že takrat, ko so ta zakon sprejeli. Zagotovo ne bo zmanjšal nasilja, sem pa prepričana, da ga bodo izkoriščali nekateri ljudje proti tistim, ki so jim stopili na žulj. Otroci pa so dandanes z vsemi dobrinami, ki jih imajo na dosegu roke, in starši, ki si ne vzamejo časa za njih, že itak čisto preveč razvajeni (pa ne rečem, da velja za vse starše, ampak jaz jih poznam kar precej). Nekje je treba postaviti meje.

    Všeč mi je

Oddajte komentar

Poganja WordPress.com.

Navzgor ↑

